Jumaat, 9 Januari 2015

Exam Semester 1

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera semua.

Alhamdulillah bermula tanggl 29 Disember yang lalu, UMS telah pun memulakan hari peperiksan semester 1 bagi sesi 2014/2015. Fuhhhhhh ! Aku student tahun 1 ni masih terkial-kial lagi. Almaklumlah susana baru kan, lagipun ni exam pertama yang aku duduki sejak aku bergelar mahasiswa UMS sejak 4 bulan yang lepas. hehehehe. Hari pertama exam bermula dengan paper Pengantar Sains Sosial dengan sajian soalan objektif sebanyak 100 soalan. haha apa lagi aku pun bersiap siagalah dengan pistol,senapang M16 even ada ulangkaji dengan coursemates tapi aku rasa da juga soalan yang aku tembak bertubi-tubi. hahaha 
Then hari kedua exam paada tanggal 31 Disember, di saat orang lain busy dengan plan sambutan tahun baru, kami pula berjuang di medan exam hahahaha. Untuk paper course Pengantar Ansos ni aku kurang yakin dengan jawapan yang aku tulis. Sob ! Esei jawab 4 soalan, dah lah aku tak mendlami betul-betul untuk subjek ni. Study pun last minit. Then msa exam, terkebil-kebil mta, mendongak ke atas meliht siling-siling yang dipenuhi lampu-lampu bercahaya, sampikan kawan yang duduk sebelah aku pun kata dia tabik tengok aku jawab paper tadi, selamba katany. hahahahahaha Tepat jam 12 lecterur arah berhenti menulis walaupun hakikatnya aku lagi awal berhenti menulis hahaha tak tau nak tulis apa dah. Lepas tu keluar dewan dan balik hostel, rasa penat dan mengantuk yang luar biasa hahahaha then aku pun tidorlaaa dengan lenanya. 
Untuk paper yang seterusnya ada gap hari yang panjang, lebih kurang 5 hari. Dalam hati dah nit nak study la ni, tapi apa yang jadi hahaahha yaaaa seperti biasa laa masa yang ada tu dimanfaatkan dengan tidak eloknya. Hampeh ! Perangai tak ubah-ubah dari sekolah menegah,pra u sampailah tahap universiti ni. hihihihihi.
Tibalah hari kejadian, paper ketiga subjek Hubungan Etnik. Paper ni pun menyajikan 100 soalan kepada kami. Soalan sedikit mudah sebab pengetahuan am yng dah pernah beljar masa form 6, subjek ni lebih kurang sama dengan subjek Sejarah dan Pengajian AM. So, senang sikitlaa nak jawab tanpa fikir panjang. Soalan yang aku jawab banyak jawapan D. Harap-harap betul jawapan tu. Aamiin Ya Rabb.
Next paper cuma ada ruang masa sehari je, paper Isu-Isu Semasa Sains Sosial. Arrrrgggghhhh paper ni laaaa aku lansung tak da study. So, main tembak-tembak je laa. 100 soalan semuanya, banyak yang ditembak bertubi-tubi. Diharapkan tembakan bertubi-tubi tu mengena sasaran. hihihihihi
Selang sehari paper kokum pula menyusul. Untuk paper ni aku study last minit juga (rasanya semua paper study last minit, hahahaha), petang tu sempat lagi aku jalan-jalan dengan kawan-kawan aku, pegi bangunan berkembar UMS, Canselori. Bergambo-gambo kat situ. hahaha. Malam tu baru aku struggle study. hahaha Tu pun study topik yang kena suruh baca je. Pada hari kejadian, tengok je soalan semua yang dibaca keluar, cumanya ada satu topik tu je yang aku tak sentuh. Fuhhhh menyesal aku. Jawab pun fikir yang patut-patut je. 
And paper yang berikutnya akan mengambil tempat pada hari Isnin ini, now Sabtu tanggal 10 Januari 2015. Hehehe aku duduk menaip di megalab library UMS. Suasana tak seperti biasa, sunyi sepi je library ni. Kat megalab ni pun boleh dibilang dengan jari je pelajar yang duduk menghadap screen komputer ni. Okey laa, sengal dah jari jemari aku menaip ni. In shaa Allah ada masa aku berceloteh lagi. hehehe Doakan aku dan kawan-kawan dapat jawab exam dengan baik minggu depan, tinggal dua paper lagi. Then go back hometown 14 Januari haaahahaahaha Badan je kat UMS ni, hati dah kat kampung. hahaha

Assalamualaikum WBT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan